Jag läser om mina barnsliga drömmar och om mitt dumma tänkande

Tänk om jag just fyllt 24. Tänk om jag just fyllt 24 år och precis ska flytta hemifrån. Jag och min pojkvän. Vi ska flytta in i en större tvåa som ligger lite närmare stan. Jag jobbar på ett fik i Stockholm. Just nu sitter jag på golvet och ser mig omkring. Kläder, böcker, tavlor, allt ligger i en stor röra på golvet och där sitter jag, jag, alla mina prylar och ett flertal flyttkartonger. Nu gäller det att sortera. Vad ska med, vad ska vara kvar och vad ska slängas? Just när röran är som allra störts så ser jag glimten av min bok. Min guldiga bok, min hemliga bok, min dagbok, kalla det vad du vill men där låg den. Jag köpte den för över fem år sedan men på den senaste tiden har jag inte lagt så mycket energi på den. Jag började bläddra i boken. Jag hittade texter där jag skrivit om hur mycket jag vill lyckas i livet. Jag läser hur desperat jag är. Jag läser om mina barnsliga drömmar och om mitt dumma tänkande. Det är näst in till idiotiskt. Det måste det vara. Jämföra sig själv med Obama, klart det var befängt! Egentligen var det mest peppande ord. Ord som jag matade in i min hjärna tills jag trodde på dem. För visst gjorde jag det!
Men nu är jag äldre. Vuxnare. Nu är jag inte ung och naiv. Jag är realistisk. Jag är verklighetssinnad och saklig. Nu kan jag skilja på mina drömmar.

Hm! Skratta bäst ni vill, men måtte jag aldrig bli realistisk, verklighetssinnad eller saklig. Aldrig någonsin.


                              _                                                                                                 _
                             ||

 


Kommentarer
Postat av: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

2010-08-15 @ 16:42:03
URL: http://kisskill.blogg.se/
Postat av: katta

Riktigt bra blogg gav en styrka av att läsa!!

2010-12-21 @ 14:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0