beautiful bubbel


''Det är sjukt egentligen hur lätt man kan börja tvivla på sig själv. Jag säger att jag är självsäker men motsatsen lyser motsägelsefullt igenom. Jag säger att jag är stark men kontrasterna från verkligheten är för klara. Jag måste vara en dåre som tror att jag kan lura någon av er. För visst gör jag allt för att dölja. Klackar, rak i ryggen och blicken framåt. Min röst är stolt. Jag passerar ytterdörren som att jag är på väg att erövra världen. Förlänger stegen, öka tempot. Jag passerar dig utan att röra på blicken. För du finns inte. Du finns inte så länge jag ska erövra världen. Men så fort jag kommer tillbaka in, in i mig själv, då strålar du mer än någonsin. Du går från kol till glöd och från glöd till eldsvåda. Sen släcks du. Liter av vatten väller över dig. Plötsligt så finns du inte längre. Ingen finns längre. Det är en bubbla, en bubbla som är kall. Men du kan hjälpa mig, hjälpa mig att spräcka bubblan. Spräck bubblan så jag kan finnas, spräck bubblan så du kan finnas, spräck bubblan så jag kan erövra världen. Spräck bubblan så ska jag erövra världen tillsammans med dig.''



Cimg8572_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0